تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

مقایسه عملکرد خط دفاع فصل دهم و فصل یازدهم تا هفته دهم برتری عملکرد خط دفاع این فصل را به رخ می‌کشد.



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، حنیف عمران زاده مدافع مازنی تیم فوتبال استقلال گفت: بازی با ذوب آهن برای ما اهمیت فوق العاده ای داشت.



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

حنیف عمران زاده در خصوص بازی با ذوب آهن گفت: بازی بسیار خوبی انجام دادیم و قدرتمان را به حریف دیکته کردیم، اما خوشحالی من این است که توانستیم پس از دو هفته که نتوانستیم امتیازات لازم را به دست آوریم، پیروز میدان شدیم.



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

طلسم نتيجه نگرفتن‌هاي استقلال مقابل ذوب‌آهن با گل حنيف عمران‌زاده شكسته شد. مدافعي كه بعد از زدن گل، آتيلا حجازي را در آغوش گرفت و خوشحالي كرد البته خود حنيف مدعي است كه قبل از بازي مي‌دانسته گل مي‌زند. درباره اين بازي با عمران‌زاده همكلام شديم. 

آقاي عمران‌زاده چرا جواب تلفنت را نمي‌دهي؟ 
مگر نمي‌دانيد ممنوع‌المصاحبه هستم؟ 



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

سرپرست تيم فوتبال استقلال گفت:‌ عمران‌زاده و فرزامي روز گذشته با هم برخوردي نداشتند.منصور پورحیدری در مورد شرایط استقلال قبل از بازی فردا با شیرین فراز کرمانشاه گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم. 



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

حنيف عمران زاده درباره گلزني اش مقابل ذوب آهن گفت: در اين مدت خيلي تلاش کردم که گل بزنم و خوشحالم که در بازي مقابل ذوب آهن اين اتفاق افتاد. 



 حنیف عمران‌زاده پس از پیروزی تیمش مقابل شیرین فراز اظهار داشت: درست است که امروز تماشاگران ما استقبال کمی داشتند اما ما فوتبال خوبی بازی کردیم ولی اعتراف می‌کنم که نماینده کرمانشاه خوب بازی کرد و مثل تیم‌های لیگ برتر مقابل ما دفاع نکرد و باید قبول کرد که قرارداد ۳ بازیکن ما به اندازه کل بازیکنان شیرین فراز است و این تفاوت استقلال با تیم‌های دیگر است.



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

 در پايان تمرين روز گذشته تيم استقلال حنيف عمران زاده در مورد تمرين اين تيم که به دليل بارندگي در سالن برگزار شد و حدود 45 دقيقه بيشتر نبود، اظهار کرد: اين جلسه تمرين بسيار خوب بود و بيشتر شبيه تفريح بود. 



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

فردا (چهارشنبه) جلسه کميته انضباطي باشگاه استقلال با حضور آندرانيک تيموريان و حنيف عمران زاده برگزار خواهد شد.

بعد از درگيري لفظي که در بازي استقلال مقابل مس سرچشمه بين 2 بازيکن اين تيم اتفاق افتاد فردا کميته انضباطي اين باشگاه برگزار خواهد شد. حنيف و آندو در اين جلسه با هم آشتي خواهند کرد تا همه چيز به خوبي و خوشي به پايان برسد.



تاريخ : پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, | 9:16 | نویسنده : babak

مدافع تیم فوتبال استقلال تهران گرچه نتوانست ناراحتی خود از بابت خط خوردن از فهرست تیم ملی را پنهان کند اما اعلام کرد که منتظر است در اردوی بعدی از سوی کی روش دعوت شود... حنیف عمران زاده مدافع تیم فوتبال استقلال تهران در گفت مصاحبه حنیف را در ادامه مطالب بخوانید:



تاريخ : سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, | 14:32 | نویسنده : babak

، مجتبی جباری پس از برتری یک بر صفر برابر مس سرچشمه گفت: قبول دارم که خوب نبودیم چرا که خسته بودیم.

وی در خصوص جروبحث تیموریان و عمران‌زاده در جریان بازی، گفت: من اصلا این صحنه را ندیدم و به خودشان و به باشگاه مربوط می‌شود، اما جوّ تیم آنقدر خوب است که باعث شده نتیجه بگیریم. بعضی‌وقت‌ها چنین مشکلاتی پیش می‌آید.

جباری ادامه داد:‌ نشان داده‌ایم که در همه بازی‌ها می‌توانیم برنده شویم و به قهرمانی برسیم.

وی در خصوص این سؤال که آیا مشکلات مالی حل شده است یا نه، گفت: همه مشکلات حل نشده است. هیچکدام از پاداش‌ها پرداخت نشده اما فتح‌الله‌زاده تلاش می‌کند. فکر می‌کنم او بیشترین تلاش را انجام می‌دهد و باید از او تقدیر کرد.



تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 15:1 | نویسنده : babak
هافبک چپ پای تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد در بازیهای لیگ هم عملکرد قابل قبولش مقابل شیرین فراز را به نمایش خواهد گذاشت_محسن یوسفی گفت: امیدوارم در بازی با شیرین فراز توانسته باشم به بهترین شکل جواب اعتماد کادر فنی را داده باشم و آنها از عملکردم راضی باشند. تمام تلاشم را خواهم کرد تا در بازیهای لیگ هم اینگونه باشم تا علاوه بر حضور در ترکیب ثابت استقلال با جلب نظر کوئیروش بتوانم پیراهن تیم ملی را هم بر تن کنم.

وی در ادامه صحبتهای خود افزود: خوشبختانه در اولین بازی جام حذفی توانستیم نتیجه قابل قبولی را بدست آوریم. در این جام هم به دنبال قهرمانی هستیم و کادر فنی خواسته اند آن را جدی بگیریم. این بازی هرچه بود گذشت و حالا به بازی فردا مقابل مس سرچشمه فکر می کنیم.

یوسفی در خاتمه اظهارداشت: بازیکنان مس سرچشمه بازیهای اخیر خود در لیگ و جام حذفی را برده اند و به همین دلیل در شرایط روحی مناسبی قرار دارند. به طور حتم با انگیزه مقابل استقلال ظاهر خواهند شد و نباید به جایگاه آنها در جدول دلخوش باشیم. این 3 امتیاز خانگی ما را به قهرمانی نیم فصل نزدیک می کند.



تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:57 | نویسنده : babak



 

 



تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:56 | نویسنده : babak










تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:54 | نویسنده : babak

دروازه بان ملى پوش تیم استقلال گفت: استقلال براى هر ۳ جام برنامه ریزى دارد. ما هم به عنوان بازیکنان تیم استقلال تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد تا به نتیجه دلخواه برسیم و دل هوادارانمان را شاد کنیم. سید مهدى رحمتى در مورد برنامه هاى این تیم براى حضور در ۳ جام افزود: در شرایط فعلى که تیم استقلال در ۳ جام حضور دارد، امیدواریم برنامه ریزیهاى لیگ به صورتى باشد تا فشار چندانى به ما وارد نشود، مسئولان لیگ با ما مهربانتر باشند و از نظر موقعیت بازى فاصله ها طورى باشد تا ما بتوانیم خودمان را با شرایطى که داریم وقف بدهیم البته وضعیت مان در سپاهان هم در سال گذشته این گونه بوده اما ما موفق بودیم.
رحمتى در مورد وضعیت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: وضعیت استقلال در لیگ قهرمانان مناسب است، امسال تمام تلاشمان این است که جزء ۸ تیم برتر آسیا باشیم، قهرمانى بماند براى سال بعد است چون در سال گذشته با تیم سپاهان در لیگ قهرمانان موفق بودم.بازى کردن در این جام شور و نشاط دیگرى دارد. بیشتر اسم ایران مدنظر است نه استقلال، ما تمام تلاشمان را مى کنیم تا بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم.
وى در مورد تیم ملى کشورمان و بازى برگشت با بحرین افزود: آنها قطعا براى انتقام به این بازى خواهند آمد اما تیم ما هم تیم دست و پا بسته اى نیست و تمام تلاشمان را مى کنیم تا در بازى برگشت نیز موفق شویم.رحمتى در مورد بحران مالى تیم استقلال که به گفته فتح الله زاده تنها چیزى است که در شرایط فعلى مى تواند گریبان استقلال را بگیرد، تصریح کرد: تصمیماتى که در مجلس گرفته مى شود به من مربوط نمى شود اما اگر دوستان در مجلس زحمت مى کشند فقط به خاطر این است که مردم در رفاه باشند و خوشحال باشند، استقلال و پرسپولیس زمانى که برنده مى شوند مردم به مدت یک هفته شاد مى شوند، حمایت کردن از پرسپولیس و استقلال بهترین هدیه اى است که نمایندگان مى توانند به مردم بدهند. استقلال در بازى هاى این فصلش زیر ۶۰ هزار نفر تماشاچى نداشته. با رفع مشکلات استقلال و پرسپولیس، ما مى توانیم خیلى بهتر به کارمان ادامه دهیم.
وى ادامه داد: خیلى از صحبتها حول فوتبال کشورمان است مثلا در جایى اعلام مى کنند که بازیکن بى غیرت است که این حرف اصلا درست نیست. بازیکنى که وارد زمین مى شود تمام حواسش به بازى است، قبل از بازى مشکلاتى دارد که آن مشکلات بر روى بازى وى تأثیر دارد.دروازه بان استقلال در مورد مصاحبه همسر مرحوم ناصرحجازى در مورد دیدن عکس او و به یادآورى روزهاى گذشته آن مرحوم گفت: من ناصر خان را خیلى دوست داشتم ، هیچوقت آن مرحوم از یادم نخواهد رفت و یادشان همیشه براى من زنده است و آن مرحوم بر دوش من حق داشتند. ناصر خان در قلب مردم است و نیازى نیست تا یادش را زنده نگه داریم .



تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:49 | نویسنده : babak

 











تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:47 | نویسنده : babak

به گزارش آبیته دات کام، خسرو حیدری مدافع ملی پوش استقلال گفت: شرایط تیم مطلوب است و امروز آخرین جلسه تمرین پیش از آغاز مسابقه را خواهیم داشت تا به امید خدا با ارائه یک بازی تماشاگر پسند بتوانیم هر ۳ امتیاز این مسابقه را کسب کنیم تا فاصله خود را از سایر مدعیان بیشتر کنیم و به نوعی از آنها جدا شویم. اعتقاد دارم مس حریف دست و پا بسته ای نیست و برای کسب امتیاز به تهران می آید و باید با تمرکز بالایی در این مسابقه ظاهر شویم.

وی ادامه داد: مشکل بینایی ام خیلی بهتر شده و در حال حاضر مشکلی ندارم. پس از بازی با بحرین احساس ناراحتی کردم و فردای آن روز به استخر رفتم و سپس چشم سمت راستم دچار عفونت شد که پزشکان علت آنرا یک عفونت ویروسی تشخیص دادند، مشکل من به حدی بود که در روز بازی با ذوب آهن تا آخرین لحظه مشخص نبود که به میدان می روم یا نه و حتی تیم پیش از آغاز مسابقه با ۱۲ نفر گرم کرد اما در نهایت احساس کردم می توانم با یک چشم هم بازی کنم و خدا را شکر می کنم که توانستیم نایب قهرمان سال قبل لیگ قهرمانان آسیا را در خانه اش شکست دهیم.

حیدری در انتها گفت: از هواداران عزیزمان که در سرما و گرما یاور ما هستند می خواهم فردا مثل همیشه در کنارمان باشند چرا که هیچ حریفی در لیگ برتر ساده نیست و هر بازی حکم فینال را برای ما دارد و برای رسیدن به قهرمانی باید حداکثر امتیازات را جمع آوری کنیم.



تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:44 | نویسنده : babak

تاریخچه باشگاه


 

باشگاه دوچرخه سواران در چهارم مهر سال ۱۳۲۳ در خیابان فردوسی تهران پایه ریزی شد. بنیانگذاران این باشگاه چند جوان نظامی و دانشجوی دوچرخه سواری بودند. این باشگاه در ابتدا فقط به ورزش دوچرخه سواری اختصاص داشت، اما با گذشت زمان سایر رشته های ورزشی از جمله فوتبال در این باشگاه شروع به فعالیت کردند. دوچرخه سواران از بازیکنان معروفی چون علی دانایی فر تشکیل شد و این تیم از همان ابتدا پیراهن آبی را برای خود برگزید، این تیم به تدریج قدرت خود را به نمایش گذاشت و رقیبان اصلی آن روز دوچرخه سواران، دارایی، سرباز و شاهین بودند که پیش از تشکیل دوچرخه سواران، رقابت باشگاهی در انحصار این سه تیم بود. دوچرخه سواران در سال ۱۳۲۸ به نام( تاج) تغییر نام داد که موسس آن سپهبد پرویز خسروانی و مدیر باشگاه، سروان پرویز شیخوان و اولین مربی خارجی تیم نیز رایکوف از یوگسلاوی بود. نوع لباس تاج: پیراهن آبی با آستین سفید، شورت ورزشی سفید، جوراب سفید با برگشت آبی . تیم تاج تا بهمن ماه ۱۳۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید ، یعنی در مدت ۳۰ سال به عنوان یکی از تیم های طراز اول ایران و آسیا شناخته شد. پس از پیروزی انقلاب، نام تیم( تاج) به ( استقلال) تغییر کرد. اولین دیدار رسمی تیم دوچرخه سواران در ۱۵ اسفند ۱۳۲۸ برابر شاهین و در حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه(شیرودی) برگزار شد که در آن تیم دوچرخه سواران اولین گل و اولین پیروزی رسمی خود را به دست آورد. گل تیم دوچرخه سواران به این شکل بود: توپی که توسط بیوک جدیکار، از روی نقطه کرنر بر روی دروازه شاهین فرستاده شد، وارد دروازه این تیم شد تا دوچرخه سواران اولین بازی رسمی خود را با پیروزی ۱-۰ پشت سر بگذارند. اولین مربی تیم دوچرخه سواران مرحوم علی دانایی فرد بود، تیم فوتبال( تور) توسط وی تشکیل شده بود و همه بازیکنان آن تیم شاگردان وی بودند. پس از اینکه این تیم، توانست تیم قدرتمند کارگران آبادان را شکست دهد ، مورد توجه باشگاه دوچرخه سواران قرار گرفت و قرار شد از آن پس تیم تور با نام دوچرخه سواران وزیر نظر باشگاه دوچرخه سواران در مسابقات شرکت کند. اولین سفر خارجی تیم تاج در سال ۱۳۲۹ به کشور افغانستان بود که این تیم توانست در یک بازی دوستانه تیم ملی افغانستان را ۳-۲ شکست دهد. از نکات بسیار جالب در این سفر، خوابیدن نوبتی بازیکنان بر روی سقف اتوبوس بود، که ( هشیار نژاد) بازیکن تاج از روی سقف اتوبوس به زمین افتاد ، اما بعد از ۲۰ کیلومتر که نوبت به تغییر خواب بازیکنان بر روی سقف اتوبوس شد، بازیکنان و راننده متوجه این اتفاق شدند. آنها در بازگشت این بازیکن را سالم در کنار جاده در حالی که به خواب رفته بود، دیدند. خاطره دیگر در این مسافرت، خرابی اتوبوس تیم تاج در دشت( دل آرام) افغانستان وگرسنگی بازیکنان این تیم در اولین سفر خارجیشان بود.

زمان شکوفایی

همین طور که در بالا نیز گفته شد اولین سفر خارجی باشگاه تاج به افغانستان بود  که سمره آن پیروزی ۳ بر ۲ تیم تاج شد. دهه ۴۰ زمان شکوفایی باشگاه تاج بود. این تیم با تیم هی خارجی چون: راپیدوین اتریش،تورپیدوی موسکو،اسپارتا پراک چک، دوسلدورف آلمان،کریستان پرو و تیم های دیگری از کشورهای برزیل،سوئیس،ترکیه،سوئد و آذربایجان بازی های دوستانه برگزار کرد که موجب شهرت بیشتر این باشگاه شد.در این دهه ، باشگاه تاج با به خدمت گرفتن رایکوف یوگوسلاو تحولی شگرف در فوتبال استقلال و حتی ایران به وجود آورد.نسل ماندگار فوتبال ایران به خصوص استقلال، در این دهه شکل گرفت.افرادی چون ناصر حجازی، منصور پورحیدری،نصر ا.. عبدالهی،پرویز قلیچ خانی،علی جباری،فرامرز ظلی،جلال طالبی،جواد قراب،غلامحسین مظلومی،عزت جانملکی، ایرج دانائی فرد، منصور رشیدی، حسن روشن و … از جمله آنان بودند.

اولین قهرمانی در آسیا

در فروردین سال ۱۳۴۹ و در باشگاه لبریز از تماشاگر امجدیه( شهید شیرودی)، تیم های تاج از ایران هاپوئل رژیم صهیونیستی فینال جام باشگاهای آسیا را برگزار کردند. در این دیدار تیم تاج تا دقیقه ۸۳ یک بر صفر عقب بود که در این دقیقه غلام وفا خواه که به مرد جامها معروف بود، گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد و کار به وقت اضافه کشیدکه تیم تاج با گل مسعود معینی مدافع پیش تاخته خود در وقت اضافه قهرمان آسیا شد.

ترکیب تیم تاج که قهرمان آن دوره شد عبارت بود از : ناصر حجازی، علی جباری ،مهدی لواسانی ،جواد ا.. وردی ،کاروحق وردیان ،مسعود معینی ،غلامحسین مظلومی ،عزت جانملکی ،جواد قراب ،اکبر کارگرجم ،علیرضا حاج قاسم ،نصر ا…عبداللهی ،مهدی حاج محمد ،عباس مژدهی ،منصور پورحیدری و مسعود مژدهی یاران کمکی این تیم: غلام وفاخواه از عقاب و محمود خوردبین از پرسپولیس بودند. سرمربی تیم رایکوف از یوگسلاوی بود.

تغییر نام تاج به استقلال و دومین قهرمانی در آسیا

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ باشگاه تاج به استقلال تغئیر نام پیدا کرد. استقلال در سال ۱۳۷۰ برای دومین بار قهرمان آسیا شد. استقلال در فینال باشگاه های آسیا توانست تیم لیائولینگ چین را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد و جام را برای دومین بار به خانه بیاورد.در این دوره عبدالصمد مرفاوی آقای گل شد، مجید نامجو مطلق تکنیکی ترین بازیکن، عباس سرخاب بهترین بازیکن و احمدرضا عابدزاده بهترین دروازه بان جام شدند. بازیکنان استقلال در این دوره عبارت بودند از : احمدرضا عابدزاده ،حمیدرضا بابازاده ، شاهرخ بیانی ،شاهین بیانی ،فرشاد فلاحت زاده ،رضا حسن زاده ،مهدی فنونی زاده ،امیر موسوی نیا ،صادق ورمزیار ،رضا نعلچگر ، جعفر مختاری فر ،امیر قلعه نویی ،رضا احدی ،میرشاد ماجدی ،ایمان عالمی ،عبدالصمد مرفاوی ،عباس سرخاب ،عبدالعلی چنگیز ، مسعود غفوریهای اصل ،ناصر عباسی ،مرحوم امیر دولت آبادی ،خسرو پارسا و مجید نامجو مطلق. یاران کمکی این تیم نیز سید غلی افتخاری سید مهدی ابطهی بودند. سرمربی: منصور پورحیدری.

مربیان خارجی از بدو تاسیس

زدراکو رایکوف، ولادمیر جکیج، بونژاک، یوگنی سوکومور خوف،جکیچ دلیچ، لئونید بیلفسکی و رولند کوخ از جمله مربیان خارجی بودند که با استقلال کار کردند. در این میان رایکوف بیشترین سابقه حضوررا دارد که به مدت هشت سال مربی استقلال بود و طی این دوره با استقلال قهرمان ایران در سال ۴۹،قهرمان جام میلزهند، دو دوره قهرمانی باشگاهای آسیا و قهرمانی جام اتحاد را در کارنامه خود دارد.

مربیان استقلال از آغاز تا کنون

مرحوم علی دانائی فرد،محمود بیاتی،مرحوم رسول مدد نوعی،محمد رنجبر،حشمت مهاجرهنی،پرویز ابو طالب،مجتبی کرد نوری،کمائی،مرحوم جاهد،مصطفی شرکا،حسن حبیبی،حسن عضدی ،رضوی،اصغر شرفی،کامبیز جمالی،محمد صلاحی،منصور پورحیدری،غلامحسین مظلومی،بیژن ذوالفقارنسب،ناصر حجازی،رضانعلچگر،عبداللهی،بهتاش فریبا،اصغرحاجیلو،پرویزمظلومی،حمید ملک احمدی ،منصور رشیدی،جواد زرینچه و امیر قلعه نویی مربیانی بودند که که از بدو تاسیس تا کنون به عنوان سرمربی رهبری تیم را برعهده داشتند.

شایسته ترین ها و اولین های تاریخ ۶۰ ساله باشگاه استقلال

گلزنان جام جهانی ۱۹۷۸ آرزانتین:ایرج دانائی فرد و حسین روشن هر دو در تیم استقلال بودند.
اولین گلزن ایرانی در جام جهانی: ایرج دانائی فرد.
اولین لژیونر:بیوک جدی کار (۱۳۳۶ به تیم ویکتوریا برلین)
اولین مربی:مرحوم علی دانائی فرد از سال ۱۳۲۵ تا سال ۱۳۴۸ به مدت ۲۳ سال
اولین آقای گل آبی پوشان در لیگ: غلامحسین مظلومی در اولین دوره تخت جمشید با ۱۵ گل زده.
اولین کاپیتان: کامبیز جمالی
بازیکن تیم منتخب جهان:ایرج دانایی فرد.
پرافتخارترین مربی:منصور پورحیدری با بیش از ۳۰۰ مسابقه و افتخار قهرمانی سال ۹۰ باشگاه های آسیا.
بیشترین تعداد حضور: جواد زرینچه با ۳۳۶ بازی طی ۱۲ سال
کوتاه ترین گل در داربی: علی سامره در ثانیه ۳۷ بازی مقابل پرسپولیس
پرجمعیت ترین بازی آسیا:   استقلال ایران-جوبیلوایواتا ژاپن  (با حضور ۱۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی فینال جام باشگاه های آسیا در سال ۷۸ )
بهترین بازیکن سال کشور بعد از انقلاب: علیرضا منصوریان۱۳۷۴ (گزینش بهترین بازیکن برای اولین بار مرسوم شد)
جوان ترین مربی: امیر قلعه نویی



تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:43 | نویسنده : babak

 

افتخارات باشگاه استقلال تهران


الف ) افتخارات باشگاه با نام «دوچرخه سواران»
۱- نایب قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۲۵)
۲- نایب قهرمان جام حذفی تهران(۱۳۲۵)
۳- نایب قرمان باشگاههای تهران (۱۳۲۶)
۴- مقام سوم باشگاههای تهران (۱۳۲۶)
۵- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۲۹)
ب) : افتخارات باشگاه با نام «تاج»
۱- نایب قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۳۰)
۲- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۳۵)
۳- نایب قهرمان باشگاههای تهران (۳۷-۱۳۳۶)
۴- قهرمان جام حذفی تهران (۳۸-۱۳۳۷)
۵- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۳۸)
۶- قهرمان باشگاههای تهران (۴۰-۱۳۳۹)
۷- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۴۸)
۸- نایب قهرمان مسابقات پنج جانبه تهران (۱۳۴۷)
۹- قهرمان باشگاههای تهران (۴۸-۱۳۴۷)
۱۰- قهرمان جام میلز هندوستان (۱۳۴۸)
۱۱- نایب قهرمان باشگاههای تهران (۴۹-۱۳۴۸
۱۲- نایب قهرمان جام حذفی تهران (۱۳۴۹)
۱۳- قهرمان باشگاههای ایران(۱۳۴۹)
۱۴- قهرمان جام باشگاههای آسیا (۱۳۴۹)
۱۵- قهرمان جام میلز هندوسیتان (۱۳۴۹)
۱۶- مقام سوم جام باشگاههای آسیا (۱۳۵۰)
۱۷- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۵۰)
۱۸- قهرمان جام دوستی (۱۳۵۱)
۱۹- قهرمان جام باشگاههای تهران (۱۳۵۱)
۲۰- مقام سوم جام باشگاههای ایران (۱۳۵۱)
۲۱- نایب قهرمان جام میلز هندوستان (۱۳۵۱)
۲۲- قهرمان جام اتحاد (۱۳۵۲)
۲۳- نایب قهرمان جام تخت جمشید
۲۴- نایب قهرمان تورنمنت تاج آبادان (۱۳۵۲)
۲۵- قهرمان جام تخت جمشدی (۵۴-۱۳۵۳)
۲۶- مقام چهارم جام تخت جمشید (۵۵-۱۳۵۴)
۲۷- مقام چهارم جام تخت جمشید (۱۳۵۵)
۲۸- مقام چهارم جام تخت جمشید (۱۳۵۶)
۲۹- قهرمان جام حذفی ایران (۵۷-۱۳۵۶)
۳۰- مقام سوم جام تحت جمشید (۱۳۵۷)
ج): افتخارات باشگاه با نام «استقلال»
۱- مقام چهارم تورنمنت موستار یوگوسلاوی (۱۳۵۷)
۲- مقام دهم جام اسپندی تهران (۱۳۵۸)
۳- مقام چهارم باشگاههای تهران (۱۳۶۰)
۴- نایب قهرمان جام فولادی نوشهر (۱۳۶۰)
۵- نایب قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۶۱)
۶- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۶۲)
۷- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۶۴)
۸- مقام سوم باشگاههای تهران (۱۳۶۵)
۹- مقام سوم باشگاههای تهران (۱۳۶۶)
۱۰- مقام سوم باشگاههای تهران (۱۳۶۷)
۱۱- نایب قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۶۸)
۱۲- قهرمان جام میلز هندوستان (۱۳۶۸)
۱۳- قهرمان جام بوردولو هندوستان (۱۳۶۸)
۱۴- قهرمان لیگ قدس باشگاههای ایران (۶۹-۱۳۶۸)
۱۵- نایب قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۶۹)
۱۶- نایب قهرمان جام حذفی ایران (۷۰-۱۳۶۹)
۱۷- قهرمان جام باشگاههای آسیا (۷۰-۱۳۶۹)
۱۸- قهرمان باشگاههای تهران (۱۳۷۰)
۱۹- قهرمان جام استقلال قطر (۱۳۷۰)
۲۰- نایب قهرمان لیگ آزادگان (۷۱-۱۳۷۰)
۲۱- نایب قهرمان جام باشگاههای آسیا (۷۱-۷۰)
۲۲- مقام هفتم جام برتر باشگاههای تهران (۱۳۷۱)
۲۳- مقام پنجم لیگ آزادگان (۱۳۷۱)
۲۴- مقام سوم تورنمنت نقش جهان اصفهان (۱۳۷۲)
۲۵- قهرمان لیگ دسته سوم ایران (۱۳۷۲)
۲۶- نایب قهرمان لیگ آزادگان (۱۳۷۳)
۲۷- قهرمان جام برتر باشگاههای ایران (۱۳۷۳)
۲۸- مقام چهارم تورنمنت جام وحدت امارات (۱۳۷۳)
۲۹- مقام سوم لیگ آزادگان (۱۳۷۴)
۳۰- قهرمان جام حذفی ایران (۷۵-۱۳۷۴)
۳۱- مقام چهارم تورنمنت نقش جهان اصفهان(۱۳۷۵)
۳۲- مقام چهارم جام در جام باشگاههای آسیا (۷۶-۱۳۷۵)
۳۳- مقام ششم لیگ آزادگان (۷۶-۱۳۷۵)
۳۴- نایب قهرمان جام دوستی امارات (۱۳۷۶)
۳۵- قهرمان جام خزر رشت (۱۳۷۶)
۳۶- قهرمان جام پرچم ترکمنستان (۱۳۷۶)
۳۷- قهرمان لیگ آزادگان (۷۸-۱۳۷۷)
۳۸- نایب قهرمان جام حذفی ایران(۷۸-۱۳۷۷)
۳۹- نایب قهرمان لیگ آزادگان (۷۸-۱۳۷۷)
۴۰- مقام سوم تورنمنت جام دوستی لورکوزن آلمان (۱۳۷۸)
۴۱- مقام سوم تورنمنت کیش (۱۳۷۸)
۴۲- قهرمان جام حذفی ایران (۷۹-۱۳۷۸)
۴۳- نایب هقرمان جام باشگاههای آسیا(۷۹-۱۳۷۸)
۴۴- نایب قهرمان لیگ آزادگان (۷۹-۱۳۷۸)
۴۵- قهرمان لیگ آزادگان (۸۰-۱۳۷۹)
۴۶- مقام چهارم جام در جام باشگاههای آسیا (۸۰-۱۳۷۹)
۴۷- قهرمان تورنمنت کیش (۱۳۸۰)
۴۸- مقام سوم تورنمنت لوله آک مشهد (۱۳۸۰)
۴۹- مقام سوم جام باشگاههای اسیا (۸۱-۱۳۸۰)
۵۰- نایب قهرمان لیگ برتر ایران (۸۰-۱۳۸۰)
۵۱- قهرمان جام حذفی ایران (۸۱-۱۳۸۰)
۵۲- قهرمان تورنمنت گلدستون کاپ اتحادیه باشگاههای ایران (۱۳۸۱)
۵۳- مقام نهم لیگ برتر ایران (۸۲-۱۳۸۱)
۵۴- نایب قهرمان لیگ برتر ایران (۸۳-۱۳۸۲)
۵۵- نایب قهرمان جام حذفی ایران (۸۳-۱۳۸۲)
۵۶- نایب قهرمان تورنمنت صلح و دوستی تهران ۰۱۳۸۳)
۵۷- مقام سوم لیگ برتر باشگاههای ایران (۸۴-۱۳۸۳)
۵۸- قهرمان تورنمنت جام صلح و دوستی تهران (۱۳۸۴)
۵۹- قهرمان لیگ برتر باشگاههای ایران (۸۵-۱۳۸۴)
۶۰- قهرمان جام حذفی ایران ( ۸۷-۱۳۸۶)
۶۱-قهرمان لیگ برتر باشگاههای ایران  (۸۸-۱۳۸۷ )
*توضیح: از تعداد ۹۶ عنوان کسب شده در تالار عناوین و افتخارات باشگاه استقلال۷۷مقام مربوط به مسابقات داخلی و ۱۹ مقام مربوط به مسابقات آسیایی و تورنمنتهای بین المللی می باشد



تاريخ : یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, | 14:34 | نویسنده : babak

، پرویز مظلومی درنشست خبری پیش از دیدار فردای تیم‌های استقلال و مس سرچشمه درباره شرایط آرش برهانی گفت: برهانی بازیکن خوبی است. در یک بازی برحسب برنامه‌ریزی که داشتیم بین ۱۸ بازیکن ما نبود و کلی حواشی ایجاد شد. ما خیلی‌ها را بین ۱۸ بازیکن قرار نمی‌دهیم اما اینگونه حاشیه ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به برهانی نیاز داریم، گفت: با او صحبت کرده‌ایم و قصد نداریم برهانی را به تیم دیگری بدهیم. ما در ۳ جام بازی داریم. درصدد تقویت تیم هستیم و در این راه باید نفرات بیشتری داشته باشیم.

مظلومی تصریح کرد: شب گذشته از تیم نفت با من تماس گرفتند و گفتند اگر اجازه بدهید برهانی را جذب کنیم که من مخالفت کردم. تیم‌ها فکر می‌کنند ما با این مهاجم مشکل داریم و می‌خواهیم او را بفروشیم اما این بازیکن با تمام توان در خدمت استقلال است.

سرمربی استقلال در مورد شرایط بازی فردا گفت: از اینکه باران، رحمت الهی می‌آید خدا را شکر و دعا می‌کنیم همیشه آسمان اینگونه باشد. هرچند که از نظر فوتبالی نتوانستیم خوب تمرین نکنیم و این شرایط باعث شد نتوانیم تاکتیک‌هایمان را در زمین تمرین پیاده کنیم. ما در سالن بودیم و امروز هم به نظر می‌آید که نتوانیم از نظر تاکتیکی کار خاصی را انجام دهیم هرچند که باید با این وضعیت کنار بیاییم.

مظلومی ادامه داد: باید تیم را برای این بازی حساس آماده کنیم تا با نتیجه‌ای که به دست می‌آید همچنان صدرنشینی‌مان را تداوم بخشیم. استقلال فردا با تیمی جوان و با انگیزه بازی دارد که از مربی با دانشی سود می‌برد. شرفی استاد من بوده و احترام خاصی برای او قائلم.

وی با اشاره به اینکه در این بازی محکوم به برد هستیم تأکید کرد: باران باعث نشود تا هواداران در خانه بنشینند و به ورزشگاه نیایند. برنامه‌های ما برای پیروزی است و با توجه به اینکه در انزلی هم در این شرایط بازی کردیم به آن عادت داریم.

سرمربی استقلال با بیان اینکه برای بازی فردا محروم و مصدوم نداریم، تصریح کرد: از پزشکان تیم تشکر می‌کنم که با تلاش شبانه‌روزی مصدومان تیم را خیلی سریع به بازی‌ها می‌رسانند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با اوج‌گیری دوباره استقلال و آغاز تمرینات تیم ملی آبی‌پوشان دچار مشکل نمی‌شوند گفت:‌ از اینکه بازیکنان زیادی در تیم ملی داریم استقبال می‌کنیم و افتخار است که آنها در تیم ملی فیکس هستند اما بعد از بازی جام حذفی گفتم سازمان لیگ به ما کمک کند. تیم ملی ۲۰ و ۲۴ آبان بازی دارد و استقلال ۲۸ آبان با صبای قم بازی می‌کند. به این ترتیب ملی‌پوشان‌مان باید در ۸ روز ۳ بازی سنگین انجام دهند و ما در ریکاوری به مشکل می‌خوریم. امیدواریم سازمان لیگ مساعدت کند و بازی ما را عقب بیندازد تا بازیکنان‌مان را کامل داشته باشیم. در این مورد تقاضا کردیم و امیدواریم به ما پاسخ مثبت بدهند.

وی افزود: از اندونزی تا ایران ۱۰ تا ۱۵ ساعت راه است و تا ملی‌پوشان‌مان را دوباره داشته باشیم شرایط سخت می‌شود. در هر حال باید با شرایط تیم ملی که می‌خواهد به جام جهانی صعود کند کنار بیاییم.

در این زمان یکی از خبرنگاران گفت که عزیز محمدی اعلام کرد به هیچ وجه بازی‌های استقلال عقب نمی‌افتد که مظلومی در پاسخ به وی گفت: برای تیم‌های دیگر عقب می‌اندازند و امیدوارم این مساعدت شامل حال استقلال هم شود چرا که در این صورت ملی‌پوشان ضرر می‌کنند و خود بازیکن آسیب می‌بیند. ما هم نمی‌توانیم از آنها بگذریم و در مجموع با این شرایط تیم ملی ضربه می‌خورد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه استقلال در جام ولایت شرکت می‌کند یا خیر، گفت: این جام نام بزرگی دارد و سال گذشته هم با تمام قوا در آن شرکت کردیم اما شرایط برگزاری امسال صحیح نیست. باید برای آن زمان بهتری انتخاب می‌کردند. به هر حال مجبوریم تیم امیدمان همراه با ۴ تا ۵ بازیکن‌مان که کمتر در لیگ بازی کرده‌اند را به میدان بفرستیم. به احترام نام این جام شرکت می‌کنیم اما با ما نفرات اصلی نمی‌آییم.

مظلومی در مورد اینکه اگر پرسپولیس با تمام قوا در این جام شرکت کند در آن زمان استقلال باز هم با نفرات اصلی‌اش نمی‌آید، یادآور شد: آنها هم شرایط‌شان مشابه ماست و چند بازیکن در تیم ملی دارند.

وی افزود: برای برگزاری این رقابت‌ها با ما هماهنگ کرده بودند اما باید شرایطی باشد تا تیم‌ها با قدرت در آن شرکت کنند و زنگ تفریح نباشیم چرا که در مواقع استراحت، بازیکن انگیزه ندارد. ما هم بعد از بازی فردا به بازیکنان‌مان تا شنبه استراحت می‌دهیم و در صورتی که برای مسابقات جام ولایت به آنها نیاز داشته باشیم از چند بازیکن خود می‌خواهیم ما را همراهی کنند.



  گالری عکس فرهاد مجیدی در ادامه مطلب



ادامه مطلب
  • قیمت خودرو
  • لیموزین